Szkoła Podstawowa Nr 2 w Miechowie

mLegitymacja w naszej szkole

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja.

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji). 

Procedura wydawania mLegitymacji

 Posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

  1.  Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji.
  2.  Przesłać zdjęcie na adres sp2miechow@op.pl (plik nazwany imieniem i nazwiskiem ucznia); dodać zdjęcie za pomocą dziennika elektronicznego w programie Vulcan do profilu ucznia (zdjęcie w postaci cyfrowej o rozdzielczości 354 × 496 lub jej wielokrotności w formacie JPG lub JPEG nie większe niż 5 MB. Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów  https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu

                                                         Bezpłatny kreator zdjęć do mLegitymacji

  1. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel.
  2. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
  1. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymacje należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.

Ważne linki:

– Informacje ogólne o usłudze mLegitymacja  

https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna

– Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel 

 https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

– Informacje o usłudze mLegitymacja 

 https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

– Instrukcja instalacji mLegitymacji dla Uczniów i Studentów