Szkoła Podstawowa Nr 2 w Miechowie

Śladami Władysława Łokietka

Maj to miesiąc, w którym obchodzimy Europejski Dzień Parków Narodowych. Z tej okazji uczniowie klas 2C, 3B i 3C wraz z wychowawcami, nauczycielami i opiekunami wybrali się z wizytą do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od spaceru pod sławną z opowieści Maczugę Herkulesa. Dzięki Paniom Przewodniczkom poznaliśmy opowieść o jej powstaniu. Następnie wspinając się do góry weszliśmy na teren zamku w Pieskowej Skale. Zwiedziliśmy dziedziniec zamkowy, mieliśmy również okazje zobaczyć studnię zamkową. Będąc tam zapoznano uczniów z legendą dotyczącą nazwy miejscowości, w której się znajdowaliśmy. Nie jest ona, jak myślały dzieci związana z żadnym psiakiem. Po obejrzeniu pięknego zamku i imponującej maczugi, autokarem przenieśliśmy się w samo serce Ojcowskiego Parku Narodowego. Tam spacerowaliśmy przepiękną Doliną Prądnika, podziwiając przyrodę, architekturę i piękno otaczające Nas dookoła. Doszliśmy w końcu do miejsca, gdzie znajduje się wizytówka Ojcowa – stawy hodowlane ojcowskiego pstrąga. Stamtąd, wspięliśmy się na górę i czarnym szlakiem ruszyliśmy w kierunku Jaskini Łokietka. Ja pięknie było w jej wnętrzu! Ogromne skały, nacieki skalne, stalaktyty a nawet…nietoperze! Obejrzeliśmy bardzo dokładnie kuchnię, jadalnię oraz sypialnię, który służyły Łokietkowi podczas jego ukrywania się. Jaskinia i związana z nią legenda zrobiła na dzieciach bardzo duże wrażenie. Wracaliśmy szlakiem niebieskim, podziwiając mchy i porosty. Na końcu szlaku doszliśmy do Bramy Krakowskiej, o której opowieść również poznaliśmy. Wracając już z powrotem Doliną Prądnika mieliśmy również czas na ognisko z kiełbaskami oraz zakup wyczekiwanych przez wszystkich pamiątek.

Nasza wycieczka była bardzo udana, nie tylko ze względu na atrakcje. Przede wszystkim dopisywały wyśmienite humory, a słońce i piękne, błękitne niebo spowodowały, że wrażenia są niezapomniane!

W imieniu klas 2C, 3B oraz 3C dziękujemy Paniom Przewodniczkom – Pani Katarzynie Borowiec oraz Pani Karolinie. Dzięki Nim wróciliśmy mądrzejsi i jeszcze bardziej zafascynowani przyrodą.